Jag hoppas att det framkommer med önskad tydlighet att jag är alldeles knottrig av myggbett från mitt midsommar-fotande. Det kändes viktigt att bilderna blev 100% autentiska och jag har alltså fotat alla nio blommor i föregående inlägg sent i går kväll. Under tystnad – Givetvis!

Jag tror nästan aldrig någonsin jag har upplevt så mycket mygg. De satte sig överallt i ansiktet och på händerna medan jag höll på, och stack sina illvilliga sugsnablar tvärs igenom mina strumpbyxor. Det är en bit av mitt högra ben på bilden. Om ni inte tycker dokumenteringen känns chockerande nog kan ni huka lite med huvudet när ni tittar på skärmen, så ser det värre ut (det gör det i alla fall på min skärm. Man kan också kika på lite håll, så ser man också bättre)

Kanske hade mina blomsterbilder blivit ännu bättre om jag hade haft lite färre insekter att dras med? Sant att säga gjorde de mig något mindre ihållande än jag annars skulle varit. Eller så var det bara bra att jag blev censurerad lite i mitt knäppande. Nu hade jag bara ca 30-40 bilder att välja på. Annars hade jag kanske haft 100.

Jag lånade min pojkväns kamera. Han har en Canon 50D som han har köpt här

