Nu så vet jag plötsligt inte vad jag vill skriva idag.

Jag hade tänkt posta ett recept som jag har hittat på:

Den famösa ”Ricklund-såsen” som jag uppfann i fjällen förra sommaren, och som passar perfekt när både kylskåp och penningpung är tom och man har slut på dansk remouladsås till sina fiskpinnar. Jag hade faktisk skrivit ner en första version till den här bloggposten för flera månader sedan, så jag trodde jag skulle få en lätt kväll. Men nu är filen borta. Attans!
Jag har både sökt på ”ricklund”, ”blogg” och ”filmjölk” på min dator, men inget hjälper…

Och så har jag försökt pinga mitt förra inlägg hela dagen och det funkar inte!! Blogglivet är hårt

Nå ja men vi tar väl receptet då.

Man tager alltså :
En lagom skvätt filmjölk
Ganska mycket kalles kaviar
En klyfta vitlök som man pressar

Och så blandar man alltsammans med tesked i ett dricksglas

Det låter inte så gott, men det blir faktisk helt ok.

Om man vill ha dressingen rosa kan man ta i paprikapulver. Fast det minns jag inte längre om jag själv har provat, så det gör ni på egen risk.

Godnatt

