Etiketter

, , ,

Häromsistens bakade jag som en tok:

Blåbärsmuffins med egenhändigt plockade blåbär ( Kunde haft aningen mera socker i smeten men annars blev de goda)

Surdegsbullar  (Dagens mest lyckade bakprojekt, börjar så smått få in rutinen. Bullar är pilligare än hela brödlimpor men känns mycket behändigare efteråt. Och lättare att frysa, om man nu inte äter upp allt på en gång)

Ännu ett danskt rågbröd (Misslyckat och degigt. Jag glömde pricka luftkanaler i degen innan gräddning och skorpan lyfte från resten av brödet, precis som det stod i receptet att det kunde göra! Med tanke på att det faktisk var det här rågbrödet som vad huvudmotivet bakom dagens bakexcess var det extra tur att jag gjorde de andra baken också, tänk vad snopen jag hade blivit om jag inte haft andra godsaker att trösta mig med)

