Som ni märker håller jag igång vissa dagar bättre än andra. Med bloggandet.

Vad vill jag med blogg – vilken stil ska den ha? Alltså det famlar lite allting här på elinskriver, men de är väl ok, än så länge. Jag menar: Jag utforskar fortfarande…

De lättaste inläggen att skriva är helt klart dem om menlös mat.  I princip kan man dessutom  ha hur fula bilder som helst till dessa, eftersom det handlar om att tillämpa en genre: den bloggande semihusmoderns vardagsblogg. Och jag vill ändå inte profilera mig som receptpusher-och-matförståsigpåare, så jag har inget i kläm om man säger så.  Fast dessa inlägg är kanske också de tråkigaste att läsa. Alltså. jag menar ju att  matinläggen har sitt existensberättigande eftersom de är basen för vidare frågeställningar men antagligen skulle jag behöva antingen:

a) beskriva mina småfunderingar ännu mera in absurdum, så det verkligen blev helt förrykt

b) filosofera mera tydligt och ställningstagande och göra det oftare

Växt och odla inläggen är viktiga för att de är en slag undercover research till möjliga konstprojekt, så de får vara som de är

Fotomängden borde antagligen ökas överlag, det gör bloggen mera inbjudande. Det betyder att jag måste lägga upp ett lager så jag har något ta till. Av någon anledning drar jag mig för fotoprocessen, speciellt att lägga in bilderna i datorn. Annars funderar jag på att införa ‘dagens utsikt’ som bildkoncept.

Och måste man skriva dagligen? Det har jag läst är bäst om man vill ha många läsare. Å andra sidan om jag vill gå åt det mera teortisk filosofiska debaterande hållet, så kan jag inte publicera något dagligen som min livssituation ser ut just nu, för jag skriver alldeles för långsamt. Och dessutom är det visst inte kotym på den sortens allvarsmättade bloggar att peppra med fullt så mycket poster. Eller foton

godnatt!

 

 

