Etiketter

, ,

IMG_6632

Dagens DIY

I dag vil jeg vise en tidskriftsamler jeg har lavet for nyligt. Den er lavet så den matcher farverne i børneværelset og er mit første forsøg med patchwork.

Jeg vil ikke sige at dette er en tutorial – tag det hellere som en inspiration. Jeg ”opfandt” min metode hen af vejen og der er sikkert masser der kunne være lavet mere praktisk og hurtigt. (Lige nu kan jeg ikke huske præcis hvad, så det vil sandsynligvis være lige så besværligt næste gang for mig)

Jeg startede med at klippe/skære en tom pakke havrefras i facon. Da jeg gerne ville have plads til blade i lidt større format, måtte jeg lime noget af fraklippet på, for at pakken skulle blive stor nok.

IMG_6461

Before

After

Herefter syede jeg så et stykke patchwork efter alle kunstens regler. Her kunne det have været ca. titusind gange lettere med en rulleskærer, så jeg kunne have skåret lidt flere stykker ud af gangen og fået dem mere ens. På den anden side er det også ret charmerende at ternene er lidt skæve.

Jeg strøg mine syninger grundigt undervejs, og tilsidst  syede jeg mit stykke sammen til en ”tube” og kom den uden om havrefraspakken. Den er limet med tekstillim i bunden samt i den øvre kant (På indersiden for at undgå grimme pletter på stoffet, hvis nu limen gik igennem.)

Til sidst forede jeg den med pap (hev bagsiden af en tegneblok eller to). Både for at skabe stabilitet og for at blade osv ikke skal hænge fast  når man tager dem frem. Jeg brugte tøjklemmer til at holde på det hele, mens det tørrede.

Og ”vupti” – Nu kan vi holde styr på vores tegneserier og lego-manualer:)

Pappet inden i

