Etiketter

, , ,

…tror jeg er at holde læserskaren opdateret hver gang man har bagt noget eller lavet ting til hjemmet?? Her er især billederne vigtige.

For noget tid sin bagte jeg blåbærmuffins. Jeg har stylet dem med et børneforklæde har jeg selv syet og forresten lavet mønster til. Også grydelapperne er selvfølgelig også egen produktion, hæklet i bomuldsgarn.

Jeg deler billedet for at demonstrere min gode vilje, når det kommer til at lave fancy stilleben.

IMG_6466

Forklæde, muffins og grydelapper

Nogle fotos bliver ligesom mere klassiskt livstilsblogagtige end andre selvom alle ingredienserne er der:

IMG_6514

Stilleben i blå farver med DIY-dekoreret dyb tallerken. Jeg har brugt tusser specielt til porcelæn. (Vase fra genbrug, kop fra Ica Maxi, viskestykke fra Jysk og plante fra COOP – eller var det Hemköp?)

Hvis jeg selv skal evaluere billedet ovenfor, så vil jeg mildt ryste på hovedet og sige noget i retning af: ”lille dame? …tsk tsk”. Bemærk dog det gennemførte blå tema og brugen af hyggeligt viskestykke.

Sammenlign f.eks. med denne halvspiste sandkage:

IMG_6506

Sandkage uden blomster eller boligtekstilier

Det irriterer mig, at det faktisk er lidt  svært at tage billeder à la svenske UnderbaraClara og andre livstils-hygge-bage-boligindretning-medmere-bloggere.

But I am on it:

Forleden bagte jeg kokostoppe: Et gennembrud for min stillebens-estetik. Netop brug af hyggeligt visketstykke/tekstil ( plus minus levende blomster) viste sig fuldstændig essentiel:

IMG_6628

Stilleben med kokostoppe, chokoladekonfekt, konfektskål og sødt viskestykke

Måske har jeg knækket stilleben-koden!

Brun bordplade med udspildt kakao fungerer i hvert fald bare slet ikke på samme måde:

IMG_6605

Stilleben med udspildt kakao

(Det var forøvrigt også i den forbindelse jeg senest prøvede mine færdigheder med chokoladetemperering.  Stegetermometer til kød anbefales muligvis ikke af bageguruen Mette Blomsterberg, når det er man skal varme chokoladen til den perfekte temperatur: Kokostoppene ville i hvert fald ha smagt en del bedre uden chokoladen. Nå men vi havde en del smeltet chokolade tilbage, så jeg huskede pludselig, at jeg havde fået nogle små søde chokoladeforme i gratis reklamegave, og brugte dem for første gang. Du kan derfor også se konfektchokoladerne på billederne ovenfor)

